RSS

Cărţile!!!

17 Sep

Atunci când citeşti o carte, ai posibilitatea de a deveni un personaj al acelei poveşti, te transpui în acea naraţiune, devii parte din ea şi îţi însuşeşti calităţile şi defectele caracterului ales.

Lectura oricărei cărţi ne ajută să ne dezvoltăm orizonturile imaginaţiei, să vorbim mai bine, ne învaţă lucruri pe care nu le ştiam.  Cărţile pot fii în acelaşi timp un motiv pentru a începe o discuţie cu o persoana care prezintă interes comun pentru citit, prin urmare lectura aduce doar avantaje. Mi-am făcut mulţi prieteni începand de la  simpla postare a statusului în care am scris că citesc o carte..iar acum facem schimb de păreri şi chiar de cărţi.carte-deschisa

Îmi place foarte mult să citesc, poezii, proză, cochetez cu scrierea acestora dar nu consider că am fost vreodată aşa de bună la asta, atât de bună încât să încerc publicarea lor. Atunci când citesc lumea e mai bună, o văd cu alţi ochi, şi de fiecare dată când termin un roman bun care mi-a captat întreaga fiinţă, mă simt pustiită, mă doare faptul că revin la lumea reală în care valorile culturale înseamnă prea puţin. Tehnologia ne face să ne îndepărtăm de ceea ce e cu adevarat frumos, stăm tot timpul cu ochii în telefoane scriind mesaje impersonale greşite din punct de vedere gramatical fără să ne pese că „murdărim” limba noastră frumoasă. Mi-aş fi dorit să trăiesc în epoca în care singura modalitate de comunicare era scrisoarea, atât de intimă..da, atunci oamenii îşi foloseau inima în compunerea unei scrisori, poate nu ştiu să explic în totalitate ce simt în legătură cu asta dar cred că era mai bine atunci. Domnii scriau poeme de dragoste pentru domniţele care aşteptau să li se demonstreze dragostea, bileţelele erau strecurate pe sub uşă, sau lăsate într-un loc secret.. e o imagine minunată în care pot să trăiesc acum doar citind romane de dragoste.

Vorbeam de tehnologia care a transformat comunicarea în ceva mecanic, nu pot să trec peste subiect fără a prezenta şi avantajele aşa numitei Biblioteca online de carti, pentru că aici doream să ajung. E probabil unul din puţinele lucruri pentru care iubesc progresul tehnologic, ai la dispoziţie o gama vastă de volume de la diferiţi autori, mai mult sau mai puţin cunoscuţi şi totul e la un click distanţă. Un alt avantaj ar fii apariţia audiobook-urilor, o creaţie minunată pentru cei cu probleme de vedere sau pentru copiii prea mici pentru a citi. Totul este aranjat în categorii aşa că nu ai cum să nu găseşti cartea care te interesează. E fantastic! Atunci când multe dintre cărţile pe care mi le doresc sunt prea scumpe pentru bugetul meu, le pot salva într=un wishlist sau pot pune o alertă de preţ care să mă anunţe când aceasta a ajuns la preţul pe care mi-l pot permite sau când face parte dintr-o promoţie la care pot achiziţiona mai multe cărţi la preţ redus. Biblioteca online îmi face viaţa mai uşoară din punctul acesta de vedere.

 

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 17/09/2013 în Lectura

 

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

 
